Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Tvorba grafické knihovny pro zásuvné moduly VST
Dufka, Filip ; Kříž, Petr (oponent) ; Přikryl, Lubor (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá grafickým uživatelským rozhraním zvukových zásuvných modulů. V úvodní části je popsána struktura zvukových zásuvných modulů a poté popsány aktuální techniky a praxe vykreslování editorů zvukových parametrů na příkladech grafických knihoven sloužících k těmto účelům. Popsána je jejich neefektivnost a paměťová náročnost. Ve čtvrté části jsou grafické vykreslovací možnosti porovnány s dynamičtějšími technologickými obory — grafickým a herním průmyslem. Podrobeny analýze jsou aktuální zobrazovací techniky pro aplikace běžící v reálném čase a posuzována je jejich možnost začlenění do editorů zvukových zásuvných modulů. Další část je věnována řešení neefektivních technik zmíněných v první části. Navrženy jsou dvě metody s cílem dosáhnout realistického vzhledu bez zvýšení výkonové náročnosti. První metoda nabízí obecné řešení využitím 3D grafiky a grafických akcelerátorů s vykreslením pomocí „odloženého stínování“. Druhá představená metoda nahrazuje nutnost použití velkého množství (v řádech stovek) bitmapových obrázků pro realizaci otočení virtuálního potenciometru na operaci jednodušší — vyžadující pouze šesti obrázků pro vykreslení srovnatelného výsledku. Tato metoda byla v práci pojmenována jako „metoda normálových map“. Součástí práce bylo vytvoření grafické knihovny RealBox, jejímž základem jsou navržené metody. Knihovna dovoluje uplatňovat jak prostorový, tak 2D přístup k uživatelskému rozhraní s vizí zrychlit a zjednodušit současné pracovní postupy. Ke knihovně byla vytvořena kompletní dokumentace popisující veškeré funkce, které knihovna nabízí. Použitelnost knihovny je demonstrována na třech zvukových zásuvných modulech technologie VST3, které byly v rámci diplomové práce vytvořeny. Důraz byl kladen na vykreslovací možnosti a kvalitu editoru zvukových parametrů a na rychlost práce. Vypracovaná grafická knihovna tedy nabízí alternativu současným zastaralým technikám a základ pro další zlepšování grafických uživatelských rozhraní zvukových zásuvných modulů.
Digitální elektronický hudební syntezátor s analogovým řízením pro platformu Eurorack
Klecl, Martin ; Číž, Radim (oponent) ; Schimmel, Jiří (vedoucí práce)
Tato práce seznamuje s tématem digitálního zpracování zvuku u modulárních syntezátorů a s návrhem digitálního oscilátoru pro platformu Eurorack. Úvod teoretické části se věnuje popisu základních pojmů a prvků používaných u modulárních syntetizérů. Dále jsou rozebrány jednotlivé metody zvukové syntézy. Druhá část teorie se věnuje oboustrannému převodu mezi spojitou a číslicovou formou zvukového signálu a následnému digitálnímu zpracování pomocí DSP procesorů, se zaměřením na architekturu ARM. Praktická část práce je věnována návrhu digitálního oscilátoru, který slouží ke generování periodických průběhů bez aliasingového zkreslení. Modul dále umožňuje několik druhů modulací, nelineární tvarování vln a disponuje několika vstupy pro připojení řídících napětí nebo externích zvukových signálů.
Rozšíření grafických rozhraní zvukových zásuvných modulů o 3D grafiku
Dufka, Filip ; Mašek, Jan (oponent) ; Frenštátský, Petr (vedoucí práce)
Tato práce se venuje možnostem rozšírení grafického uživatelského rozhraní modulu VST3, které slouží pro digitální zpracování zvukového signálu, o implementaci 3D modelu s využitím OpenGL. Práce se zameruje na vytvorení algoritmu pro možnost zmeny polohy pricházejícího zvuku zapouzdreného do zásuvného zvukového modulu s rozšíreným grafickým rozhraním obsahující 3D vizualizaci.
Vizualizace zvuku
Švihálek, Filip ; Bečková, Zuzana (oponent) ; Říha, Kamil (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá výpočtem parametrů hudebního signálu. Jsou zde popsány metody pro jejich získání a dále metody pro možnou implementaci. V praktické části práce je vytvořen program, který ze zvoleného zvukového souboru počítá parametry a provádí jejich zobrazení. Program je implementován v prostředí Microsoft Visual Studio za pomocí knihovny Freeglut a BASS.
Vizualizace zvuku
Švihálek, Filip ; Bečková, Zuzana (oponent) ; Říha, Kamil (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá výpočtem parametrů hudebního signálu. Jsou zde popsány metody pro jejich získání a dále metody pro možnou implementaci. V praktické části práce je vytvořen program, který ze zvoleného zvukového souboru počítá parametry a provádí jejich zobrazení. Program je implementován v prostředí Microsoft Visual Studio za pomocí knihovny Freeglut a BASS.
Tvorba grafické knihovny pro zásuvné moduly VST
Dufka, Filip ; Kříž, Petr (oponent) ; Přikryl, Lubor (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá grafickým uživatelským rozhraním zvukových zásuvných modulů. V úvodní části je popsána struktura zvukových zásuvných modulů a poté popsány aktuální techniky a praxe vykreslování editorů zvukových parametrů na příkladech grafických knihoven sloužících k těmto účelům. Popsána je jejich neefektivnost a paměťová náročnost. Ve čtvrté části jsou grafické vykreslovací možnosti porovnány s dynamičtějšími technologickými obory — grafickým a herním průmyslem. Podrobeny analýze jsou aktuální zobrazovací techniky pro aplikace běžící v reálném čase a posuzována je jejich možnost začlenění do editorů zvukových zásuvných modulů. Další část je věnována řešení neefektivních technik zmíněných v první části. Navrženy jsou dvě metody s cílem dosáhnout realistického vzhledu bez zvýšení výkonové náročnosti. První metoda nabízí obecné řešení využitím 3D grafiky a grafických akcelerátorů s vykreslením pomocí „odloženého stínování“. Druhá představená metoda nahrazuje nutnost použití velkého množství (v řádech stovek) bitmapových obrázků pro realizaci otočení virtuálního potenciometru na operaci jednodušší — vyžadující pouze šesti obrázků pro vykreslení srovnatelného výsledku. Tato metoda byla v práci pojmenována jako „metoda normálových map“. Součástí práce bylo vytvoření grafické knihovny RealBox, jejímž základem jsou navržené metody. Knihovna dovoluje uplatňovat jak prostorový, tak 2D přístup k uživatelskému rozhraní s vizí zrychlit a zjednodušit současné pracovní postupy. Ke knihovně byla vytvořena kompletní dokumentace popisující veškeré funkce, které knihovna nabízí. Použitelnost knihovny je demonstrována na třech zvukových zásuvných modulech technologie VST3, které byly v rámci diplomové práce vytvořeny. Důraz byl kladen na vykreslovací možnosti a kvalitu editoru zvukových parametrů a na rychlost práce. Vypracovaná grafická knihovna tedy nabízí alternativu současným zastaralým technikám a základ pro další zlepšování grafických uživatelských rozhraní zvukových zásuvných modulů.
Digitální elektronický hudební syntezátor s analogovým řízením pro platformu Eurorack
Klecl, Martin ; Číž, Radim (oponent) ; Schimmel, Jiří (vedoucí práce)
Tato práce seznamuje s tématem digitálního zpracování zvuku u modulárních syntezátorů a s návrhem digitálního oscilátoru pro platformu Eurorack. Úvod teoretické části se věnuje popisu základních pojmů a prvků používaných u modulárních syntetizérů. Dále jsou rozebrány jednotlivé metody zvukové syntézy. Druhá část teorie se věnuje oboustrannému převodu mezi spojitou a číslicovou formou zvukového signálu a následnému digitálnímu zpracování pomocí DSP procesorů, se zaměřením na architekturu ARM. Praktická část práce je věnována návrhu digitálního oscilátoru, který slouží ke generování periodických průběhů bez aliasingového zkreslení. Modul dále umožňuje několik druhů modulací, nelineární tvarování vln a disponuje několika vstupy pro připojení řídících napětí nebo externích zvukových signálů.
Rozšíření grafických rozhraní zvukových zásuvných modulů o 3D grafiku
Dufka, Filip ; Mašek, Jan (oponent) ; Frenštátský, Petr (vedoucí práce)
Tato práce se venuje možnostem rozšírení grafického uživatelského rozhraní modulu VST3, které slouží pro digitální zpracování zvukového signálu, o implementaci 3D modelu s využitím OpenGL. Práce se zameruje na vytvorení algoritmu pro možnost zmeny polohy pricházejícího zvuku zapouzdreného do zásuvného zvukového modulu s rozšíreným grafickým rozhraním obsahující 3D vizualizaci.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.